poniedziałek, 19 października 2015

Czekoladowy mus z awokado z kokosową nutą

Zaczynamy nowy tydzień, a ja walczę z przeziębieniem. Na szczęście jest to końcówka mojego leczenia i wrócił do mnie apetyt oraz odbieranie zapachów. Pierwszą moją zachcianką okazało się awokado na słodko. I tak powstał szybki, idealnie kremowy mus o intensywnie kakaowym smaku z delikatnie kokosowa nutą. Całość to mała bomba kaloryczna idealna na początek dnia. To zdecydowanie świetna i przede wszystkim zdrowa alternatywa dla słodkiego, sklepowego smarowidła na kanapkę. Ja jestem oczarowana! Dodatkowo po schłodzeniu i dodaniu małych owoców jakich jak maliny, borówki może przybrać formę szybkiego deseru, którym oczarujemy niezapowiedzianych gości. Muszę przyznać - trochę obawiałam, że awokado bez banana  którego zawszę dodaje nie będzie robiło na mnie wrażenia, to jednak sama siebie zaskoczyłam. Kakowo - kokosowa wersja to zdecydowanie moje smaki, które oprócz na świeżej kromce chleba, to najlepiej komponowałyby się na puszystych naleśnikach czy cieplutkich i chrupiących gofrach.

Składniki:
  • pół awokado (bardzo dojrzałego)
  • 1 łyżeczka prawdziwego kakao
  • 1 łyżeczka miodu
  • 3 łyżeczki wiórków kokosowych
  • opcjonalnie łyżeczka jogurtu naturalnego
  • 1-2 kostki białej czekolady
Przygotowanie:
  1. Awokado umyć, rozciąć na pół. Usunąć pestkę, a miąższ dokładnie wydrążyć łyżeczką. 
  2. Do kielicha blendera włożyć awokado, dodać miód, kakao a następnie dokładnie zblendować. 
  3. Na koniec wsypać wiórki kokosowe, krótko blendowac.
  4. Pokroić czekoladę w drobną kostkę, wsypać do musu, wymieszać. 
  5. Mus podawać od razu po przygotowaniu, bądź schłodzić w lodówce przez około pół godziny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz