sobota, 25 lipca 2015

Czekoladowy mus z awokado i banana


Kocham czekoladę pod każdą postacią. Uwielbiam jej zapach, smak i potrafię się nim długo delektować. Wprawia mnie to w stan euforii, w stan niewyobrażalnego szczęścia... Mam jednak świadomość, że w obawie o piękną sylwetkę wiele z was stara się ją ograniczać. Nie dajmy się zwariować. W końcu raz na jakiś czas można pozwolić sobie na coś słodkiego, a zarazem zdrowego. Ja tym razem odsunęłam na bok wszystkie myśli o liczeniu kalorii i bez wyrzutów sumienia zdecydowałam się na szybki deser.

To coś specjalnego dla każdego łasucha! Pyszny mus czekoladowy z bananem i awokado. Całość tworzy idealne połączenie dla kubków smakowych. A co jeśli ktoś nie przepada za awokado? Spokojnie. W tym połączeniu awokado jest niewyczuwalne, nie dominuje, a jedynie idealnie komponuje się ze słodkim dojrzałym bananem. W towarzystwie naturalnego kakao i z kawałkami gorzkiej czekolady (u mnie 90% kakao) i granolą tworzy najlepszy deser ever! Spróbujecie?

Składniki:
  • 1 dojrzałe awokado
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 2 dojrzałe banany (średnie)
  • 2 łyżeczki jogurtu naturalnego
  • 2 łyżeczki miodu
  • 4-5 łyżeczki kakao
  • 4 kostki gorzkiej czekolady 
Dodatkowo: świeże owoce (u mnie banany), granola, gorzka czekolada, wiórki kokosowe i inne pyszności do posypiania.  
Przygotowanie:
  1. Awokado umyć, rozciąć wzdłuż na pół. Usunąć pestkę, a miąższ dokładnie wydrążyć łyżką. 
  2. Do miski włożyć awokado, skropić sokiem z cytryny by nie ściemniało, blendować.
  3. Dodać pokrojone banany, jogurt naturalny, miód, kakao. Składniki miksować na gładki mus. 
  4. Na koniec posiekać gorzką czekoladę, wsypać do miski i wymieszać z resztą składników.  
  5. Krem nakładać do szklanek lub pucharków naprzemiennie z granolą, udekorować bananem oraz innymi ulubionymi dodatkami. Wstawić na około pół godziny do lodówki, ale można również podawać od razu. 
Moja rada: krem smakuje pysznie jako zamiennik nutelli, pyszny z naleśnikami, ciemnym pieczywem, chałką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz