sobota, 22 sierpnia 2015

Czekoladowo - bananowa granola z dużymi kawałkami czekolady


Uwielbiam domową granolę! Zakochałam się w jej smaku w momencie, gdy zdecydowałam się zrobić moją pierwszą jabłkowo - cynamonową granolę. Od tego czasu zawsze gdy dostrzegam, że słoik jest prawie pusty to rzucam wszystko i biorę się za pieczenie, by uzupełnić zapasy. Uwielbiam odkrywać nowe smaki i każdym kolejnym razem testuję coraz to nowsze przepisy na domowa granole. Tym rzem wybór padł na bananowo czekoladową granole z extra dużymi kawałkami gorzkiej czekolady. Kocham to połączenie i unoszący się zapach kakao! To smak który w sam raz komponuje się z jogurtem naturalnym, świeżymi, bądź suszonymi owocami i jest idealnym pomysłem na leniwe niedzielne śniadania. Szybko, pysznie i zdrowo czyli tak jak być powinno! Można by pomyśleć ze kakao jest zdecydowanie za mało, jednak radziłabym ostrożnie dawkować, gdyż granola możne wyjść za gorzka. 

Składniki:
  • 2 szklanki płatków owsianych
  • 4 łyżki nasion słonecznika
  • 3 łyżki nasion sezamu 
  • 2 dojrzałe banany 
  • 5 łyżek suszonej żurawiny
  • 4 łyżki orzechów nerkowca (ja dałam orzeszki ziemne)
  • 2 łyżeczki gorzkiego kakao
  • 40 g gorzkiej czekolady (min. 70%)
Przygotowanie:
  1. W misce wymieszać płatki owsiane, nasiona słonecznika, sezam oraz kakao. 
  2. Banany umyj, obierz ze skórki oraz zmiksuj blenderem lub dokładnie rozgnieć widelcem i dokładnie wymieszaj z zawartością miski. 
  3. Posklejaną masę przerzucić na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i piec w temperaturze 160 stopni C przez około 30-40 minut. Granole mieszać co 10 minut. będzie gotowa w momencie, gdy płatki będą chrupiące. 
  4. W międzyczasie posiekać gorzką czekoladę. 
  5. Gdy granola ostygnie dodać do niej suszoną żurawinę, orzechy nerkowca oraz kawałki czekolady.  
  6. Granole przechowywać w szczelnie zamkniętym słoiku.
Przepis zmodyfikowany z bloga Pauliny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz