poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Makaron z białym serem na słodko








Makaron z białym serem, kryształkami cukru i cynamonem, to zdecydowanie smak mojego dzieciństwa. To zawsze ja ucierałam twaróg i gdy tylko ktoś inny odważył się mnie w tym wyręczyć strasznie się tym denerwowałam. Pamiętam jak ukradkiem uwielbiałam podjadać go z miski, a gdyby nie czujne oko babci, zapewne pochłonęłabym go całego. Właściwie, to do dzisiaj tak mam ;-)
To danie również i teraz często gości na moim stole. Dlaczego? Ponieważ sprawdza się doskonale jako pomysł na szybki obiad. I chociaż dla wielu to połączenie może wydawać się zwyczajne, to i tak dla moich kubków smakowych tworzy kompozycję doskonałą. 

Składniki: 
  • 250 g makaronu (np. świderki, kokardki, muszelki, kolanka) 
  • 250 g białego sera (najlepiej półtłusty)
  • 2 łyżki masła 
  • 2 łyżki cukru 
  • cynamon lub wanilia 
Przygotowanie:
  1. Makaron ugotować al dente w dużej ilości osolonej wody. 
  2. W międzyczasie dokładnie rozetrzeć biały ser okrągłym tłuczkiem, dodać cukier i cynamon (bądź wanilię).
  3. Odcedzić ugotowany makaron. Następnie dodać 2 łyżki masła, wymieszać aby pokryło makaron.  
  4. Odczekać chwilę, dodać twaróg i delikatnie rozmieszać, aż ser lekko zmięknie. 
  5. Szybko przekładać na talerze. Idealnie smakuje z dodatkiem miodu, posiekanymi włoskimi orzechami, rodzynkami czy sezonowymi drobnymi owocami takimi jak borówki.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz