wtorek, 4 sierpnia 2015

Duszona ryba z warzywami i ryżem

Mam słabość do ryb. Kocham je pod każda postacią, czy są podawane grilowane, duszone, wędzone, smażone, a nawet te z puszki we wszelakich sosach szczególnie pomidorowych i meksykańskich. Potrafię je pałaszować o każdej porze dnia i jeśli tylko nie mam pomysłu na obiad, to w lodówce mam zamrożone filety rybne, które czekają aż wyczaruję z nich coś pysznego. I choć może wydawać się, że przyrządzenie ryb to trudna sztuka, to wcale tak nie jest. Skoro ja potrafię, to inni też powinni dać sobie radę :) Wracając jednak do mojego obiadu. Muszę wspomnieć, że jednak jeśli chodzi o rybę, to u mnie podaje się ją w wersji smażonej. Ja wybrałam zdrowsze rozwiązanie i przedstawiam obiad jednogarnkowy czyli warzywka + ryba. Smacznie, a do tego zdrowo. Ryba jest delikatna i bardzo aromatyczna, czyli taka jaką lubię i jaka być powinna.

Składniki:
  • 2 filety dowolnej białej ryby (np. dorsz, mintaj, u mnie tilapia)
  • 1 cebula
  • 2 szklanki groszku z marchewką 
  • 1 garstka fasoli szparagowej żółtej
  • 1 garstka fasoli szparagowej fioletowej
  • 1 papryka czerwona
  • 100 g naturalnego ryżu
  • 2 łyżki oleju do smażenia
  • pół cytryny
  • przyprawa do ryb
  • pieprz cytrynowy
  • oregano
  • majeranek
  • chilli pieprz cayenne
  • przyprawa prowansalska
  • liść laurowy
Wykonanie:
  1. Zamrożone filety rybne rozmrozić, świeże natomiast opłukać i starannie osączyć. 
  2. Fileta starannie oczyścić, skropić sokiem z cytryny i oprószyć z obu stron przyprawami (szczypta): przyprawa do ryb, pieprz cytrynowy, oregano, majeranek, chilli pieprz cayenne. Wstawić do lodówki na 30 minut.
  3. Cebule obrać i drobno posiekać.  
  4. Marchewkę i groszek opłukać pod bieżącą wodą. 
  5. Umyć paprykę, usunąć gniazda nasienne i pokroić w kostkę. 
  6. Fasolkę szparagową umyć, odciąć końcówki, usunąć łyka.
  7. Olej rozgrzać na głębokiej patelni lub w płaskim garnku. Włożyć cebule i smażyć na złoty kolor na średnim ogniu często mieszając. 
  8. Wlać około pół szklanki wody, wrzucić warzywa i liść laurowy. Dusić pod przykryciem około 30 minut, na małym ogniu. Warzywa od czasu do czasu przemieszać. 
  9. W międzyczasie ugotować ryż według instrukcji na opakowaniu. 
  10. Po upływie 30 minut, ułożyć rybę na warzywach.
  11. Posypać ziołami prowansalskimi i dusić przez kolejne 10 minut.   
  12. Wsypać odsączony i gotowany ryż, wymieszać. Podawać na gorąco.
Porcja dla 2 osób.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz